navigo navigo
600
BLOG

"Padoch"

navigo navigo Historia Obserwuj temat Obserwuj notkę 5

...
O tej śmierci dowiedziałam się od lekko uśmiechniętej polskiej zakonnicy w miejscu, w którym umierał kiedyś Autor słów o tym, co pozostaje "z rzeczy swiata tego".

Zadzwoniłam natychmiast do Rodziców, mówię Mamie:

 - Xxx padoch!!!

A Mama na to:

- Olu, Tato mi o tym już powiedział, słuchał w drugim pokoju wiadomości i od razu przyleciał do mnie dokładnie z tymi samymi słowami: "Xxx padoch!!!".

Ja i Tata, niezależnie od siebie, użyliśmy tego samego słowa: "padoch"... Ja chyba pierwszy raz, mówiąc o czyjejś śmierci.

"Padoch" to rusycyzm.

Po rosyjsku bezokolicznik czasownika "zdechnąć" brzmi: "podochnuć".

Zakonnicy powiedziałam tylko:

- No to teraz wreszcie stanął przed najważniejszym sądem...
I więcej nic. 
Nic więcej już nie trzeba.

navigo
O mnie navigo

homo viator Wszystkie moje teksy i zdjęcia są objęte prawem autorskim.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura