navigo navigo
504
BLOG

Bajka o jajkach (kura i żuk oraz inni)

navigo navigo Społeczeństwo Obserwuj notkę 10

KURA I ŻUK*

Wczesną wiosną

w czas zadurzeń

zdarzają się

dziwne burze

w szklance wody

i brak zgody

Tak się działo

w pewnej wiosce

gdy się zdało

kurze niosce

że jej orle

skrzydła rosną…

pyszna kura

strosząc pióra

potrąciła

nóżką żuka.

Zamiast połknąć,

wad w nim szuka:

„Twa postura

jak lemura

a maniery

jak u gbura

i gdzie fura?!”

Rzekł żuk kurze:

„Jak się wkurzę,

zrobię z ciebie

swój podnóżek!”

Kura na to:

„Ja w kałużę

wrzucę ciebie

i zanurzę!”

Któż chciałby być

w żuka skórze?

Myśli żuczek:

„Kupię róże,

zapobiegnę

awanturze.”

Ale na co

róże kurze?

„Ko ko! Moje

jest podwórze!

Nie chcę Cię tu

widzieć dłużej!”

Tak się droczą

kura z żukiem:

skrzypią z piskiem,

gdaczą z hukiem…

A tymczasem

lis w kurniku

zbiera jajka

do koszyka,

dobiera się

do kurczątek.

Najcenniejszy

kur majątek

kura traci.

A żuk? Tez się

nie wzbogaci,

jeśli wygra

słowne starcie.

Jaki morał

jest w tym żarcie

czy też bajce –

zgadnie może

mądry orzeł?

 

* Bajkę z poprzedniej notki rozwiniętą w wersję dla dzieci opublikowałam na moim blogu w wordpress.com, ale ponieważ początki były salonowe i pierwotny pomysł powstał dzięki salonowym notkom na tematy drobiarskie, zamieszczam ją i tutaj:)

navigo
O mnie navigo

homo viator Wszystkie moje teksy i zdjęcia są objęte prawem autorskim.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo