navigo navigo
479
BLOG

Nihil novi Salonowi, czyli - zmieniam politykę*

navigo navigo Rozmaitości Obserwuj notkę 31

 PELARGONIE

 

 La ci darem mi grudzień gra

La -la - la -la

nie 

to nie łza

lepkawy chłód

chcę zedrzeć z oczu

 

na balkonie

 

mam przecież wciąż

liliowe 

pelargonie

jak na ironię

pysznią się strojne

pąkami hojne

 

dzięki Boże

za pelargonie

za ich agonię

odroczoną

no dobrze

dzięki 

i za łzę

tak słodko

słoną

 

 
  
* Zmieniam politykę - oczywiście tę, na którą mam realny wpływ, czyli własną:)
W Salonie nie będę już publikowała nic, czego nie opublikowałam już wcześniej gdzie indziej.
Takie moje zbójeckie prawo autorskie:) 
W kontekście reklam i stopniowego "odpływania" najciekawszych dla mnie Autorów- zaczęłam się nad tym zastanawiać. Jak już się zastanawiam, to zwykle dochodze do ciekawych wniosków. Dziękuję Tichemu za uwrażliwienie na ten aspekt blogowiskowego regulaminu.
 
Zastrzeżenie nie dotyczy ewentualnych przyszłych notek związanych z "bieżączką", jakie może zechcę tu jeszcze kiedyś napisać ("nigdy nie mów nigdy)  - wtedy będą "nówki", stricte "salonowopublicystyczne". Nowe teksty literackie opublikuję najpierw w zbiorkach książkowych.
Ewentualnej zmiana kursu nie wykluczam - jeśli w Salonie zacznie wiać mniej zniechęcający wiatr.
Dla podtrzymania więdnącej tu mojej obecności -  wpisałam - niewiednące pelargonie. Naprawdę dotrwały w pełnej krasie niemal do stycznia:)  Wiersz jest sprzed kilku lat, napisany w połowie grudnia (kiedy zima, jak teraz, i nas, i kwiaty długo traktowała łagodnie), i, zgodnie z moją zmienioną polityką "salonowania", był wcześniej opublikowany.
Ciekawe, czym moje niegdysiejsze pelargonie zostaną tu zaraz przyprawione?
 
 Obstawiam nawozy do kwiatów doniczkowych, albo pergole:) 
 
Oczywiście, to wszystko głupstwa przy wyzwaniach i problemach wielkiej polityki. Ale - życie składa się również z drobiazgów, a kwiaty - cieszą nas, póki żyją, i "póki my żyjemy".  
 
A, jeszcze jedno.
Notki poświęcone tłumaczeniom będę (raczej już po nowym roku) zamieszczać w witrynie Stowarzyszenia Tłumaczy Polskich: stp.org.pl.
 
 
navigo
O mnie navigo

homo viator Wszystkie moje teksy i zdjęcia są objęte prawem autorskim.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości